آینده سئو
نوشته شده توسط : عباسی


آینده بهینه سازی
با دقت به مطالبی که بیان شد، در آینده اکثری از تکنیک های بهینه سازی منسوخ خواهند شد، همانطور که تاکنون نیز بخش اعظمی از این تکنیک ها به آلزامیر سپرده گردیده اند. سئو سایت  آینده بهینه سازی را می قدرت در سه نصیب پیش گویی کرد که عبارت از قسمت های زیر میباشد :

قسمت اولیه : استانداردهای فنی حذف خواهند شد؛ استانداردهای فنی seo یعنی به عبارتی استانداردهایی که به صورت بدون واسطه به اصل محتوای مو جود در وبسایت ارتباطی ندارند، مثل استانداردهای تگ‌های منحصر به فرد در HTML ، انگیزه تولید و به کارگیری از این استاندارد ها در قبلی این بود که طراحان الگوریتم های موتورهای کاوش گر بر این حیث بودند که وب سایت هایی که در ساخت محتواهای خویش اصول فنی را رعایت می نماید، بوسیله گروه ماهر تری حفظ می­شوند و در فیض محتوای ماهر تری نیز ساخت و ساز می نمایند. انگیزه حذف تدریجی این استانداردهای فنی هم این میباشد که امروزه میدانیم ممکن میباشد یک تارنما بوسیله تیمی که به خیر با اصول فنی بهینه سازی آشنا می باشند اما توانا به تولید محتواهای بی نیاز نیستند، محافظت گردد که با محتواهای ضعیفی که در آن‌ها اصول فنی بهینه سازی به صحت به عمل رفته میباشد، موتور کاوش را فریب دهند. در فیض ممکن میباشد موتور کاوش یوزرها را از بعضی از محتواهای بی نیاز که صرفا اصول فنی seo در آنها رعایت نشده، محروم نماید، یااینکه این سیرتکامل محتواها را دیرتر نام گذاری کند. فعلا حذف تدریجی این استاندارد های فنی از الگوریتم های موتورهای کاوش گر مانند گوگل در درحال حاضر انجام میباشد و در آینده سنجش کیفیت محتواها کاملا از روش آنالیز بی واسطه خویش محتوا انجام شود.

نصیب دوم : مقایسه و ارزیابی محتواها به طور خود کار به مکان تکنیک های seo؛ الگوریتم های موتورهای جستجو گر مانند گوگل، به صورت دایم در اکنون تغییر تحول و بهبود میباشند و مجموع این تغییرات به مراد مفیدتر شدن کارکرد و نتیجه ها آنها برای کاربرانشان شکل می‌گیرد. همانطور که گفتیم از یادگیری ماشین و هوش تصنعی برای این تغییرات سود گرفته میگردد. کشف شیوه خاصی که‌این الگوریتم های نو از آنان فیض گیری میکنند به صورت قاطع قابل تشخیص و انتخاب وجود ندارد. البته متخصصان این حوزه میتوانند با رصد کردن خوی گوگل در حالت های متعدد در رابطه الگوریتم های تازه آن اظهار لحاظ نمایند. برهمین اصل گفته میگردد الگوریتمی که از سال 2018 تا به امروز، گوگل از آن استعمال می نماید، الگوریتم Rank Brain میباشد. کارکرد این الگوریتم بر مبنای UX یا این که به عبارتی تجربه یوزرها (User Experience) هست. به‌این مفهوم که گوگل با گردآوری داده ها مرتبط با خلق یوزرها، هنگام استعمال از حاصل جستجوی نتایج از موتور کاوش، به آنالیز و محاسبه این داده ها میپردازد. در غایت از این نتیجه ها نتیجه ها گردیده برای بهبود کارکرد موتور کاوش (معرفی نتیجه ها مفیدتر و کاربردی خیس)، استعمال می نماید. برای ادراک بهتر به کار گیری از UX در الگوریتم Rank Brain، به‌این نمونه دقت نمایید :

کاربری در گوگل چهت نیل به محتواهای مفیدی، درباره با یک مورد خاص، کاوش می نماید. گوگل در بالا آنالیز می نماید که‌این استفاده کننده از چه نوع عباراتی برای کاوش استعمال می نماید. به عنوان مثال ممکن میباشد عبارت به طور سوالی یا این که خبری یا این که امری باشد. آنگاه این مخاطب در حاصل جست و جو تحت عنوان یک سری وبسایت عکس العمل می نماید ولی روی این عنا وین کلیک نمی نماید. گوگل در‌این حالت برای این سیرتکامل ها تارنما ها به اصطلاح Impression تثبیت می نماید، یعنی یک نوع امتیاز منفی برای این وب سایت ها یا این که همان گوگل سود میگیرد که‌این تارنما ها مطلوب این کاوش نیستند. در مقابل وبسایت هایی که مشاهده می گردند و روی آن‌ها کلیک می‌شود قرار دارا‌هستند که دارنده CTR (نرخ تبدیل کلیک) بیشتری اخذ می نمایند. (در اینجا قابل ذکر میباشد که CTR صرفا به کلیک بستگی ندارد و به کارداران دیگری هم متعلق میباشد.) بعد ممکن میباشد استفاده کننده روی یک سری وبسایت کلیک نماید البته به جهت اثر گذار نبودن آن ها، بلافاصله از آنان بیرون گردد. زمان وقتی که استفاده کننده در‌این تارنما ها حضور داراست هم به عنوان Dwell Time بوسیله گوگل دنبال میگردد و در شکل کوتاه بودن، گوگل از این پس این وب سایت ها را تحت عنوان تارنما هایی که عنوانی دیدنی البته محتوایی ضعیف دارا هستند، در حیث میگیرد. در غایت گوگل از همین شیوه پیگیری تجربه مخاطب، سایتی را که مخاطب وارد آن گردیده و زمان متعددی در آن می‌ماند و تا انتهای شیت اسکرول می کند، تحت عنوان یک وب سایت اثر گذار با محتوایی مطلوب برای این کاوش تشخیص میدهد. تمام این داده هایی که از تجربه عمده یوزرها گردآوری می‌شود، برای بهبود الگوریتم های کاوش آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد و الگوریتم هایی که بدین شیوه پباده سازی میشوند، در آینده جایگزین تکنیک های بهینه سازی خواهند شد.





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: